В Україні останні 3-4 роки дуже активно ведуться будівельні роботи з будівництва та реконструкції автомобільних асфальтних доріг. Наша компанія Гільдія Інжиніринг бере у цьому участь на етапі передпроектних досліджень. До складу інженерних робіт входить: топографічна зйомка (геодезія) та геологія (буріння кернів асфальту або старого покриття, інженерно-геологічні дослідження під асфальним полотном наглибину до 15 метрів). Так само ми проводимо вишукування під всі об'єкти, що перетинають автодорогу: мости, трупопроводи, шляхопроводи, естакади.
Будівництво автодоріг відрізняється тим, що при розробці проекту повинен враховуватися вага, який здатна витримати траса, а також те, що вона постійно відкрита для руйнівної сили опадів. Про міцності і якості дороги можна судити після першої зими, коли вона довгий час мокне і її покриття може руйнуватися.
Геодезичні роботи при будівництві автомобільних доріг
допомагають виконати проект майбутньої автодороги так, щоб будівельники зробили її максимально надійною і стійкою до всіх негативних факторів. Проводитися дані дослідження мають за участю досвідчених фахівців не тільки в геодезії в загальному, але і мають кваліфікацію саме у дослідженнях ділянок під дорогу. Тому що кожна окрема сфера будівельних робіт має ряд особливостей і в галузі геодезії основана на вишукуваннях для асфальтових доріг. Кваліфікація фахівців компанії «Гільдія Інжиніринг» дає можливість здійснювати геодезичні дослідження будь-яких об'єктів будівництва, в тому числі і автомобільних магістралей. Вони знають всю послідовність процесу, кожну деталь і особливість. Якісно і точно виконувати поставлені замовником завдання нам допомагає наявність повного комплекту обладнання для геодезичних досліджень.
Як виконати буріння асфальту алмазною коронкою?
Буріння асфальту алмазною коронкою може бути ефективним і точним способом створення отворів різного діаметру в асфальтовому покритті для подальшого відбору проб, керна, та монолітів грунта. Ось декілька кроків, які ми робимо при бурінні асфальту алмазною коронкою:
- Підготовка робочої зони
- Вибір коронки. Необхідно вибрати відповідну алмазну коронку в залежності від діаметру і форми отвору, який необхідно створити. Також потрібно вибрати коронку з відповідною маркуванням, яка може бути використана для різання асфальту.
- Підготовка обладнання
- Початок буріння. Потрібно розмістити алмазну коронку на поверхні асфальту і почати бурити. Під час буріння потрібно забезпечити достатнє змащення алмазної коронки для зменшення тертя і підвищення ефективності різання.
- Видалення буриного матеріалу
- Завершення робіт
Укладач проектної документації автомобільних доріг повинен володіти певною інформацією про місцевість, на якій буде прокладена в майбутньому траса. Для цього, в обов'язковому порядку, необхідно виконати всі необхідні інженерні вишукування. Саме їх проведення дозволить отримати детальну інформацію про геологічних та гідрологічних умов, а також дозволить визначити найближчі місця видобутку таких необхідних будівельних матеріалів, як пісок, щебінь, гравій і т. д.
Як і будь-який проект, технічний проект для будівництва автомобільних робіт починається з проведення камеральних робіт. В такому випадку, геодезисти складають топографічний план. При чому він може бути різних масштабів, залежно від місцевості, на якій планується будівництво автомобільних доріг. Найбільш часто використовуваний масштаб топографічної зйомки- 1:500 - 1:1000. Ще важливим моментом є промір провисів проводів під час перетину ЛЕП. У гірських районах також прокладаються дороги і в такому випадку застосовується масштаб 1:2000.
Карта дозволяє вибрати підібрати найбільш підходяще місце для автодороги.
На самому початку роботи, коли всі питання узгоджені з клієнтом і все дозволу на роботу отримані, наша бригада спеціалістів виїжджає на місце будівництва. Першим ділом виносяться і закріплюються необхідні геодезичні точки на всій ділянці робіт. Після того як всі точки правильно закріплені, настає наступний етап роботи, в якому активно використовується теодоліт - спеціальне геодезичне обладнання. Він допомагає максимально правильно перенести з проекту на ділянку кути поворотів автомагістралі. Під час виносу кутів через кожні 100 м забиваються стовпчики, які служать покажчиками відстані.
Ще один прилад, який допомагає нам зробити всю роботу правильно, - тахометр. Він допомагає точно прокласти рівні, кути і радіуси поворотів без додаткових розрахунків і креслень, які можуть зайняти багато часу. Під час проведення робіт повинні контролюватися точки висоти, щоб правильно звести земляне полотно.
Всі дані, отримані в ході дослідження, фіксуються, складаються звітні документи і віддаються замовнику як підсумок проведеної роботи. Наша компанія виконує всі дослідження сумлінно і точно, і виключно в присутності замовника або його представників.
Інженерні вишукування (топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні тощо).
Учасник несе відповідальність за точність і правильність усіх даних по інженерних вишукуваннях, виконаних ним в результаті досліджень, які необхідні для прийняття обґрунтованих проектних рішень з урахуванням вимог ДБН A.2.1-1, в обсязі, достатньому для детального проектування. Ці вишукування і дослідження повинні включати, але не обмежуватися наступними даними:
- топографічна зйомка ;
- візуальний огляд стану існуючої системи водовідведення;
- обстеження всіх існуючих наземних і підземних комунікацій та штучних споруд;
- шурфування і відбір кернів в місцях виконання робіт, їх лабораторне дослідження з метою визначення товщини типів існуючої конструкції дорожнього покриття та їх фізико- механічних властивостей, якщо це необхідно;
- буріння свердловин, в місцях де передбачається влаштування фундаментів споруд мостів, труб чи підпірних стін, відбір геологічних зразків, їх лабораторні випробування з метою визначення геотехнічних властивостей конструкцій фундаментів для споруд;
- топографо-геодезичні вишукування;
- інженерно-геологічні, гідрологічні вишукування;
- техніко-економічні вишукування;
- обстеження вихідних будівельних матеріалів.